گیاه بنفشه آفریقایی به دلیل اینکه در شرایط کم نور با خوشحالی شکوفا می شود و به مراقبت بسیار کمی احتیاج دارد ، یکی از گیاهان محبوب خانگی و اداری است. در حالی که تکثیر بنفشه آفریقایی بیشتر از روش قلمه زدن انجام میشود، ، این گیاه را می توان از بذر نیز پرورش داد. تکثیر بنفشه آفریقایی از بذر کمی بیشتر از شروع قلمه زدن زمان بر است ، اما در نهایت گیاهان بیشتری خواهید داشت. برای یادگیری نحوه تکثیر بنفشه آفریقایی از دانه به خواندن ادامه دهید.

چگونه بذر را از بنفشه آفریقایی تهیه کنیم

خرید ساده بذر بنفشه آفریقایی از فروشنده معتبر آنلاین اغلب ساده ترین راه است. گرفتن بذر از بنفشه آفریقایی کمی مشکل است و حتی وقتی این گیاه ایجاد می شود ، گیاهانی که از بذر رشد می کنند بندرت شبیه گیاه اصلی هستند.

 

با وجود این ، اگر هنوز دوست دارید از بنفشه آفریقایی خود بذر بگیرید ، باید گیاه را گرده افشانی کنید. صبر کنید تا گلها شروع به باز شدن کنند و توجه داشته باشید که کدام گل ابتدا باز می شود. این گل “ماده” شما خواهد بود. بعد از دو تا سه روز باز بودن ، منتظر باز شدن گل دیگر باشید. این گل نر شما خواهد بود.

 

به محض باز شدن گل نر ، از یک برس کوچک استفاده کنید و آن را به آرامی در اطراف مرکز گل نر بچرخانید تا گرده جمع شود. سپس آن را دور مرکز گل ماده بچرخانید تا گل ماده را گرده افشانی کنید.

 

اگر گل ماده با موفقیت بارور شود ، تقریباً طی 30 روز شاهد شکل غلاف در مرکز گل خواهید بود. اگر هیچ کپسولی ایجاد نشود ، گرده افشانی موفقیت آمیز نبود و باید دوباره امتحان کنید.

 

در صورت تشکیل غلاف ، حدوداً دو ماه طول می کشد تا کاملاً بالغ شود. پس از دو ماه ، غلاف را از گیاه خارج کرده و با دقت شکاف دهید تا بذر آن برداشت شود.

تکثیر بنفشه آفریقایی از دانه ها

کاشت بذر بنفشه آفریقایی با محیط مناسب رشد، شروع می شود. یک وسیله رشد محبوب برای شروع بذر بنفشه آفریقایی ، پیت ماس ​​است. قبل از شروع کاشت بذر بنفشه آفریقایی ، پیت ماس ​​را کاملاً مرطوب کنید. باید مرطوب باشد اما خیس نباشد.

مرحله بعدی برای تکثیر بنفشه آفریقایی از بذر ، پخش دقیق و یکنواخت بذرها روی محیط رشد است. این ممکن است دشوار باشد ، زیرا دانه ها بسیار ریز هستند اما برای پخش یکنواخت آنها بهترین کاری را که می توانید، انجام می دهید.

بعد از اینکه بذر بنفشه آفریقایی را پخش کردید ، نیازی نیست که آنها با محیط رشد بیشتری پوشانده شوند. آنها آنقدر کوچک هستند که پوشاندن آنها حتی با مقدار کمی پیت ماس ​​می تواند آنها را خیلی عمیق دفن کند.

 

با استفاده از یک بطری اسپری قسمت بالای پیت ماس ​​را کمی مرطوب کرده و سپس ظرف را در بسته بندی پلاستیکی بپوشانید. ظرف را در معرض تابش مستقیم آفتاب یا در زیر نورهای فلورسنت در یک پنجره روشن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که پیت ماس ​​مرطوب است و هنگامی که پیت ماس ​​خشک شد ، اسپری کنید.

دانه های بنفشه آفریقایی باید طی یک تا نه هفته جوانه بزنند.

نهال بنفشه آفریقایی را می توان در گلدانهای خود پیوند داد که بزرگترین برگ تقریباً 1 سانتی متر عرض داشته باشد. اگر لازم است نهال هایی را که خیلی نزدیک به هم رشد می کنند جدا کنید ، می توانید این کار را هنگامی انجام دهید که نهال بنفشه آفریقایی دارای برگهایی با عرض تقریبا  6 میلی متر باشد.

  • reza parvin
  • خرداد 29, 1400
  • 1402 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!